lørdag den 29. juni 2013

Noget om YouTube og om hvor man starter med perlesyning af smykker.

Hvor starter man, når man gerne vil lære om perlesyning af smykker?


Jeg startede på YouTube, i gang med at lede efter noget helt andet. Pludselig fangede noget mit øje, og snart fandt jeg mig selv surfende rundt blandt de lækreste smukkeste smykker.

Jeg har altid elsket at bruge hænderne, og perlesyning talte til mig. Jeg måtte simpelthen prøve det.

Så hvis du har mod på at blive inspireret, så tag et kig rundt.

Jeg har fundet et par links til tutorials som skulle være til at gå til for begyndere, og så kan du jo selv klikke videre (men pas på! man kan bruge maaaange timer på det!) ;-)

Aleshia Beadifulnights (du kan også finde hende på Facebook HER) laver nogle virkeligt gode tutorials. Hendes ting er flotte, og hendes forklaringer er grundige og godt vist, så man har en chance for at følge dem, også selv om man ikke er en haj til engelsk.

Sara Spoltore har en YouTube kanal som hun kalder Beadsfriends. Man kan også finde hende på Facebook HER.
Sara er Italiener, men laver også tutorials på engelsk. Hun er MEGET grundig i sine forklaringer, og jeg har lavet ting fra hendes tutorials helt fra jeg var begynder. Hun forklarer selv komplicerede ting så de er til at forstå, og jeg er overbevist om at man vil kunne forstå hendes vejledninger, selv om man ikke snakker engelsk særlig godt.

Andre YouTube kanaler der er gode er f.eks:
Beadaholique
AuntiesBeads
Tsummerlee
Beading4perfectionists
Off The Beaded Path

Rigtig god arbejdslyst! :-)

P.S.: Hvis du ikke har mod på at kaste dig ud i perlesyning selv, men gerne vil eje smykkerne, så klik HER og tag et kig i albummerne på min Facebookside og sig til, hvis der er noget du falder for.

Eller klik HER for at kigge forbi min Etsy-shop.

2 kommentarer:

  1. Hej så din fine side om at du ikke har kunne finde nogen der forhandler Preciosa - det gør www.perlenettet. dk - de har nogle af dem. - De har også de smukke superduo som man simpelthen kan lave så smukke ting i, bare kig på www.pinterest.com og skriv superduo så vrimler det med videoer, og billeder, som man hvis man er lidt øvet sagtens kan kigge efter og så få lavet noget godt.
    Med Venlig hilsen
    Winnie Juel mikkelsen

    Med venlig hilsen
    Winnie Juel Mikkelsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Winnie,
      Tak for din kommentar, og undskyld mit sene svar. Min blog har ligget temmelig brak i lang tid. Der er sket meget i mellemtiden.
      Tak for at gøre mig opmærksom på at Perlenettet nu sælger Preciosa :-)
      Jeg skal have opdateret bloggen her, da jeg har mange nye informationer og erfaringer som jeg har opsamlet siden jeg gik i stå med at skrive.
      Syer du selv med perler? Har du lyst til at være med i gruppen "Perlesyning af smykker i DK" på Facebook?
      Jo flere jo bedre :-) Du er meget velkommen.
      https://www.facebook.com/groups/546747765393442/

      Perle hilsener fra Anne.

      Slet